کار در آفریقای جنوبی

2 نظر

کار در افریقای جنوبی

کار در آفریقای جنوبی، شرایط کاریابی در آفریقای جنوبی، لیست مشاغل مورد نیاز آفریقای جنوبی و نحوه دریافت ویزای کاری کشور آفریقای جنوبی در این مقاله مورد بحث و بررسی علمی قرار خواهد گرفت. چه افرادی واجد شرایط برای اخذ ویزای کار در آفریقای جنوبی هستند؟ برای کار در آفریقای جنوبی چه مدارکی مورد نیاز است؟ راه و روش کار و کاریابی در آفریقای جنوبی چگونه است؟ موسسه ملک پور چه اقداماتی و خدماتی را برای افراد و متقاضیان دریافت ویزای کار آفریقای جنوبی انجام می دهد؟ در این مقاله سعی شده است به این قبیل سوالات شما پاسخ دقیق و کامل داده شود. جهت دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون کار در کشور آفریقای جنوبی و دریافت اطلاعات مربوط به شرایط مهاجرت خود، با مشاورین موسسه ملک پور تماس بگیرید و با برقراری تماس یا تکمیل فرم تماس، از مشاوره تلفنی رایگان بهره مند شوید. در ادامه مقاله به بررسی عناوین زیر می پردازیم:

  • آشنایی با کشور آفریقای جنوبی و شرایط کار در آفریقای جنوبی
  • ویزای کار آفریقای جنوبی
  • مدارک مورد نیاز کار در آفریقای جنوبی
  • نرخ بیکاری و بازار کار آفریقای جنوبی
  • لیست مشاغل مورد نیاز آفریقای جنوبی 2023
  • میزان حقوق و درآمد مشاغل در آفریقای جنوبی
  • نحوه کاریابی در آفریقای جنوبی
  • مؤسسات کاریابی در آفریقای جنوبی
  • هزینه زندگی در آفریقای جنوبی
  • شرایط اخذ ویزای همراه آفریقای جنوبی
  • اخذ اقامت و تابعیت آفریقای جنوبی از طریق کار
  • سوالات متداول راجع به کار در آفریقای جنوبی
  • سخن پایانی درباره کار در آفریقای جنوبی

کار درآفریقای جنوبی

آشنایی با کشور آفریقای جنوبی و شرایط کار در آفریقای جنوبی

پیش از شروع بحث پیرامون کار در آفریقای جنوبی ، می بایست اطلاعات کلی را در این زمینه به دست آوریم. جمهوری آفریقای جنوبی، کشوری آفریقایی در جنوب این قاره با مساحتی بیش از یک میلیون متر مربع است. بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر این کشور ژوهانسبورگ می باشد. نکته جالب توجه در مورد آفریقای جنوبی، این است که سه پایتخت متفاوت دارد. پایتخت های این کشور کیپ تاون، پرتوریا و بلوم فونتین هستند.

 

  • توضیحات موسسه ملک پور در مورد کار در خارج از کشور

فایل تصویری موسسه ملک پور در مورد کار در خارج از کشور

فایل صوتی موسسه ملک پور در مورد کار در خارج از کشور

 

آفریقای جنوبی بزرگترین صادرکننده طلا در جهان بوده و بیش از 40 درصد ذخایر طلای جهان متعلق به این کشور است. علاوه بر آن الماس، مس، نقره، اورانیوم، سنگ آهن، نساجی، محصولات غذایی و وسایل نقلیه موتوری از جمله محصولات صادراتی این کشور هستند. این کشور 11 زبان رسمی دارد که رایج ترین آن ها، زبان های انگلیسی و آفریکانس هستند و اکثر مردم این کشور به هر دو زبان، آگاهی کامل دارند.

ویزای کار آفریقای جنوبی

اصولاً ویزاهای کاری به دو نوع عمده تقسیم می شوند. نوع اول، دریافت پیشنهاد شغلی از کشور مقصد و راه دوم دریافت ویزای جست و جوی کار یا اسکیل ورکر است. البته کشورهای انگشت شماری در جهان که نرخ بیکاری بسیار پایینی داشته و نیاز به نیروی کار دارند، ویزای جست و جوی کار را به متقاضیان کار در خارج از کشور خود اعطا می کنند. خوشبختانه کشور آفریقای جنوبی جزو کشور هایی به شمار می رود که این ویزا را برای متقاضیان کار در نظر گرفته است. افراد با دریافت ویزای جست و جوی کار در آفریقای جنوبی می توانند بین 1 تا 2 سال در این کشور مانده و به جست و جوی کار مرتبط با رشته تحصیلی خود بپردازند. به محضی که فرد در این کشور کار مورد نظر خود را بیابد، اقامت کاری این کشور را برای مدت 5 سال به دست می آورد. افرادی هم که از طریق پیشنهاد شغلی وارد این کشور می شوند، این پیشنهاد شغلی و مدارک آنها در نهادی به نام SAQA باید مورد بررسی قرار بگیرد و در صورت تأیید این سازمان، می توانند به کار در این کشور بپردازند. شما عزیزان می توانید برای مهاجرت به آفریقای جنوبی و بدون نیاز به مشاوره مجدد، با تهیه پکیج ویدیویی راهنمای گام به گام اخذ اقامت، شخصاً برای مهاجرت به این کشور و دریافت اقامت کاری آفریقای جنوبی اقدام نمایید.

گام به گام تا اخذ اقامت

مدارک مورد نیاز کار در آفریقای جنوبی

متقاضیان کار در آفریقای جنوبی می بایست برای دریافت ویزای جست و جوی کار آفریقای جنوبی ، مدارک خود را آماده نموده و تحویل سفارت نمایند. این مدارک باید به درستی و دقت جمع آوری شوند تا موجب ریجکت یا رد شدن ویزا نگردد. بنابراین پیشنهاد می شود حتماً با همکاری یک متخصص امور مهاجرت ، این مدارک را تهیه نمایید. مدارک مورد نیاز برای این منظور عبارتند از:

  • فرم درخواست ویزا
  • گذرنامه معتبر
  • اثبات تمکن مالی ( به صورت فیش بانکی، چک یا پول نقد)
  • گواهی پزشکی و واکسیناسیون
  • گواهی اجازه کار
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • مدارک تحصیلی ترجمه شده
  • قرارداد استخدام
  • ضمانت نامه صادر شده از جانب کارفرما
  • گواهی ثبت شرکت مربوط به کار فرما

بعد از تهیه و تنظیم این مدارک به انضمام پیشنهاد شغلی، شخص می بایست به همراه مشاور خود درامور مهاجرت به سفارت مراجعه نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر، شما عزیزان می توانید به مقاله ویزای کار آفریقای جنوبی مراجعه کنید.

پناهندگی اتریش

ویزای کار آفریقای جنوبی

نرخ بیکاری و بازار کار آفریقای جنوبی

بی شک یکی از مهم ترین پرسش هایی که در ذهن متقاضیان کار در آفریقای جنوبی شکل خواهد گرفت، این است که نرخ بیکاری کشوری که برای کار به آن مهاجرت خواهم کرد، چه میزان است؟ با دریافت پاسخ این پرسش است که فرد می تواند برای مهاجرت کاری به کشور مورد نظر تصمیم بگیرد و برنامه ریزی لازم را با همکاری یک موسسه مهاجرتی انجام دهد. نرخ بیکاری کشور آفریقای جنوبی، طبق آخرین بررسی ها  در سال 2020، 32 درصد است که در مقایسه با کشورهایی همچون آلمان، اتریش، سوئد و کانادا بالاست. در نمودار زیر می توانید نرخ بیکاری این کشور و تغییرات آن در زمان های مختلف را مشاهده نمایید:

کار در آفریقای جنوبی

لیست مشاغل مورد نیاز آفریقای جنوبی 2023

بی شک با توجه به نرخ بیکاری کشور آفریقای جنوبی در هر شغلی در این کشور نمی توان به فعالیت مشغول شد. بلکه می بایست با اطلاع نسبت به شرایط کاری و مشاغل مورد نیاز آفریقای جنوبی برای مهاجرت کاری به این کشور اقدام کرد. همواره پیرامون این امر می توانید با موسسه ملک پور ، مشاوره لازمه را انجام داده و با آگاهی کامل از این موضوع برای کار در آفریقای جنوبی اقدام نمایید. در ذیل می توانید مشاغل مورد نیاز کشور آفریقای جنوبی را مشاهده کنید:

  • مشاغل مربوط به آی تی و تکنولوژی
  • مشاغل مربوط به اقتصاد و مدیریت
  • مشاغل فنی و مهندسی
  • مشاغل مربوط به عمران و ساخت و ساز
  • مشاغل مربوط به شیمی و محیط زیست
  • مشاغل مربوط به پیراپزشکی
  • مشاغل مربوط به کشاورزی
  • مشاغل خاص همانند فیزیکدان، منجم و فضانورد و...

میزان حقوق و درآمد مشاغل در آفریقای جنوبی

اگر قصد کار در آفریقای جنوبی را دارید، حتماً یکی از سوالات و دغدغه های ذهنی شما و شاید بزرگترین آنها میزان حقوق دریافتی شما در این کشور است. همانطور که شاید اطلاع داشته باشید، دستیابی به مشاغلی که به صورت پاره وقت باشند موجب دریافت حقوق بالایی نخواهد شد. پس برای دست یافتن به حقوق بالا، می بایست فرد به کارهایی مشغول گردد که به صورت تمام وقت باشند. در جدول زیر لیست مشاغل و میانگین درآمد افراد در کشور آفریقای جنوبی خدمت شما عزیزان بیان شده است:

 

لیست مشاغل

حقوق به دلار آمریکا در سال

حقوق به رند آفریقای جنوبی در سال

مهندسان

48000

479000

مدیران

106000

1000000

مهندس مکانیک

53000

479000

مدیرمالی

66000

645000

مدیر it

77000

784000

پزشکان

55000

610000

حسابدار ماهر

75000

818000

 

در جدول زیر می توانید تعداد نیروی کار بر حسب میلیون نفر در سال 2020 در کشور آفریقای جنوبی را مشاهده نمایید:

کار در آفریقای جنوبی

نحوه کاریابی در آفریقای جنوبی

هنگامی که متقاضیان کار در آفریقای جنوبی برای مهاجرت به این کشور و اشتغال در آن متقاعد بشوند و این کشور را برای مهاجرت برگزینند، باید اطلاعات کافی را پیرامون کاریابی در این کشور به دست آورند تا بتوانند بر اساس این روش ها به کاریابی اهتمام ورزند. کاریابی در آفریقای جنوبی به دو شکل حضوری و آنلاین انجام می گیرد. در روش آنلاین، افراد می توانند از راه دور و بدون حضور در این کشور رزومه خود را برای کارفرمایان و نهادهای کاری این کشور ارسال نمایند. از طرف دیگر افرادی که واجد شرایط برای دریافت ویزای جست و جوی کار آفریقای جنوبی می شوند، می بایست وارد این کشور شده و با همکاری نهاد کاری مرتبط با رشته تحصیلی خود، به کاریابی بپردازند. از ویژگی های مهم ویزای جست و جوی کار آفریقای جنوبی این است که نیاز به مدرک زبان آیلتس یا تافل ندارد و صرفاً آگاهی نسبت به زبان انگلیسی کفایت می کند. افرادی واجد شرایط برای دریافت ویزای جست و جوی کار آفریقای جنوبی می شوند که شرایط زیر را دارا باشند:

  • داشتن حداقل مدرک فوق دیپلم
  • سن مناسب
  • حداقل 3 سال سابقه کاری مرتبط با رشته تحصیلی

مؤسسات کاریابی در آفریقای جنوبی

موسسات کاریابی در سراسر جهان همواره در راه کاریابی برای متقاضیان گام بر می دارند. بی شک متقاضیان کار در آفریقای جنوبی نیز با همکاری و استفاده از خدمات متعدد موسسات کاریابی در آفریقای جنوبی ، می توانند به جست و جوی کار مرتبط با رشته تحصیلی خود بپردازند؛ با کارفرمایان این کشور در ارتباط بوده و به این نحو به کار در آفریقای جنوبی مشغول گردند. در ادامه برخی از موسسات و سایت های کاریابی در آفریقای جنوبی را خدمت شما عزیزان متقاضی معرفی می نماییم:

 

سایت های کاریابی

موسسات کاریابی

Upwork

Find a job in Africa

Indeed

EmploySA

CareerWeb

Lol Jobs

Micheal Page

JobMail

NGO Pulse

Jobs South Africa

Action Appointments

Zigo

 

با تهیه محصول موسسه ملک پور در زمینه آموزش نکات و مهارت های کاریابی می توانید با دانش و آگاهی بیشتری، پروسه کاریابی خود را به سرانجام برسانید.

کار در آفریقای جنوبی

هزینه زندگی در آفریقای جنوبی

هزینه های زندگی در هر کشوری جزو موارد مهم و تاثیرگذار برای مهاجرت به آن کشور محسوب می شوند. در این بخش به برخی از هزینه های زندگی در آفریقای جنوبی می پردازیم. هزینه های زندگی در آفریقای جنوبی از قرار زیر است:

موارد

هزینه ها به دلار

غذا و رستوران ارزان قیمت     

8.62 $

 

1 لیتر شیر

0.99 $

 

1 کیلوگرم برنج

 

1.46 $

12 عدد تخم مرغ

1.98 $

 

1 کیلوگرم پنیر محلی

7.08 $

 

1 کیلوگرم سینه مرغ

5.03 $

 

1 کیلوگرم گوشت گاو

6.79 $

 

اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر

454.82 $

 

اجاره آپارتمان 1 خوابه در خارج شهر

392.57 $

 

اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر

937.88 $

 

اجاره آپارتمان 3 خوابه در خارج شهر

795.43 $

 

پناهندگی اتریش

هزینه های تحصیل و زندگی در آفریقای جنوبی

شرایط اخذ ویزای همراه آفریقای جنوبی

شاید سوال دیگری که در ذهن متقاضیان کار در آفریقای جنوبی شکل بگیرد این است که آیا خانواده فرد به عنوان همراه می توانند وارد این کشور شوند یا خیر؟ خوشبختانه پاسخ این سوال مثبت است و افراد می توانند با دریافت ویزای جست و جوی کار و با درخواست اخذ ویزا همزمان با همسر و فرزندان زیر 18 سال خود به این کشور وارد شوند و زندگی خود را در کنار یکدیگر ادامه دهند. برای این امر اثبات قانونی بودن ازدواج و گواهی تولد فرزند، اجباری است و همچنین باید نشان دهند که منزل مناسبی در کشور آفریقای جنوبی برای زندگی در نظر گرفته اند. پس از دریافت اقامت دائم کشور آفریقای جنوبی فرد می تواند برای الحاق خواهر و برادر و والدین خود نیز درخواست بدهد. در این صورت باید اثبات کند که بیش از 9 هزار راند به ازای هر نفر، در ماه درآمد دارد. همچنین ویژگی دیگری که کشور آفریقای جنوبی دارد، این است که ویزای همراه به شریک افرادی که همجنس گرا هستند نیز تعلق می گیرد. عزیزان متقاضی می توانید برای کسب اطلاعات لازم با موسسه ملک پور تماس حاصل نموده و از مشاوره با مشاورین برجسته این موسسه بهره مند شوید، همچنین می توانید به مقاله مهاجرت به آفریقای جنوبی مراجعه و اطلاعات لازم خود را به دست آورید.

پناهندگی اتریش

مهاجرت به آفریقای جنوبی

اخذ اقامت و تابعیت آفریقای جنوبی از طریق کار

افرادی که در کشور آفریقای جنوبی مشغول به کار می شوند در ابتدای امر، اقامت دائم و یا تابعیت این کشور را دریافت نخواهند کرد. بلکه ابتدا اقامت کاری این کشور را دریافت می کنند. این اقامت کاری به صورت سال به سال تمدید خواهد شد و پس از پنج سال، تمدید این اقامت کاری و پرداخت مالیات، شخص اقامت دائم کشور آفریقای جنوبی را دریافت می نماید. پس از طی دو سال از اخذ اقامت دائم این کشور، برای فرد این امکان فراهم می شود که برای دریافت پاسپورت کشور آفریقای جنوبی درخواست دهد. تفاوت عمده ای بین اقامت و تابعیت وجود ندارد؛ بجز در حق رأی، که اگر فردی تابعیت یک کشور را داشته باشد می تواند در همه پرسی های این کشور شرکت کند. به این ترتیب، هیچ تفاوت عمده ای بین اقامت و تابعیت کشور آفریقای جنوبی وجود ندارد و فرد در هر صورت، از ویژگی های شهروندی آفریقای جنوبی برخوردار خواهد بود.

پناهندگی اتریش

پاسپورت آفریقای جنوبی


سوالات متداول راجع به کار در آفریقای جنوبی

✅ از چه راه هایی می توان ویزای کار آفریقای جنوبی را دریافت کرد؟

کار در آفریقای جنوبی از طریق دریافت پیشنهادی کاری در این کشور و یا گرفتن ویزای جستجوی کار آفریقای جنوبی امکان پذیر است.

✅ پروسه کار در آفریقای جنوبی از طریق ویزای جستجوی کار چگونه است؟

افراد با دریافت ویزای جستجوی کار آفریقای جنوبی به مدت 1 تا 2 سال در این کشور حضور داشته و به جستجوی کار می پردازند. در صورت یافتن کار متناسب با رشته تحصیلی و سابقه کاری خود، اقامت 5 ساله آفریقای جنوبی را به دست می آورند. این اقامت، امکان تبدیل به اقامت دائم و پاسپورت آفریقای جنوبی را دارد.

✅ آیا ویزای جستجوی کار آفریقای جنوبی شامل ویزای همراه می شود؟

بله؛ افراد دارای این ویزا به طور همزمان می توانند همسر و فرزندان کمتر از 18 سال خود را برای حضور در آفریقای جنوبی، در کنار خود داشته باشند.

✅ چگونه می توان با کار در آفریقای جنوبی، اقامت دائم و پاسپورت این کشور را دریافت کرد؟

پس از 5 سال تمدید سالیانه اقامت موقت از طریق کار در آفریقای جنوبی و پرداخت بیمه و مالیات، این اقامت به اقامت دائم تبدیل شده و دو سال پس از آن می توان برای دریافت پاسپورت اقدام کرد.


_____________________ سخن پایانی در باب کار در آفریقای جنوبی _____________________

کار در آفریقای جنوبی، لیست مشاغل مورد نیاز آفریقای جنوبی و همچنین دریافت اقامت و تابعیت از طریق کار در کشور آفریقای جنوبی در مقاله ای که پیش روی شما عزیزان قرار دارد، مورد بحث و برسی قرار گرفت. دریافت ویزای کار در آفریقای جنوبی از دو طریق دریافت پیشنهاد شغلی از این کشور و یا اخذ ویزای جست و جوی کار، امکان پذیر است. افراد متقاضی کار در آفریقای جنوبی نیاز به دریافت مدرک زبان خاصی ندارند و فقط در این حد که بتوانند صحبت کنند، کفایت می کند. این مهم، بزرگ ترین ویژگی متمایز کننده کار در آفریقای جنوبی، نسبت به سایر کشور هایی است که ویزای جست و جوی کار را ارائه می نمایند. برای مطالعه بیشتر و جمع آوری اطلاعات پیرامون کاریابی در آفریقای جنوبی می توانید با موسسه ملک پور تماس گرفته و از مشاوره تلفنی رایگان با مشاورین این موسسه استفاده نمایید. لازم به ذکر است شما می توانید تمام سوالات خود را در این زمینه، در بخش دیدگاه های این مقاله مطرح کنید تا در سریع ترین زمان ممکن به آن پاسخ دهیم.

امتیاز 4.6 از 5 ( 9 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
مينا
سلام ممنون از مقاله خوب شما ايا اين مشور اقامت دائم هم از ابتدا با كار كردن مي دهد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب افرادی که ویزای کاری دارند بعد از 5 سال اقامت دائم این کشور را اخذ می کنند. ولی این نکته را در نظر داشته باشید که این کشور در حال حاضر ویزای جستجوی کار به ایرانیها صادر نمی کند و باید از طریق سایتهای کاریابی پیشنهاد شغلی اخذ کنید. در صورت تمایل شما می توانید برای دریافت اطلاعات دقیقتر در ابطه با رزومه خود با موسسه ملک پور تماس گرفته و مشاوره رایگان در مورد مهاجرت دریافت نمایید.
محمود
سلام . خدمت شما اقای ملک پور و مجموعه پر تلاش شما ، سوال من در رابطه ، ویزای جستجوی کار در افریقای جنوبی است ، ایا با مدرک فوق دیپلم ، و سه سال سابقه کار در در مقطع کاردانی رشته های فنی امکان جستجوی کار است ، البته با مدرک زبان انگلیسی ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت دوست عزیز، برای ویزای جستجوی کار در آفریقای جنوبی داشتن مدرک لیسانس الزامی است اما در حال حاضر ایرانی ها شانسی برای دریافت این ویزا ندارند و پیشنهاد میکنیم با شرایط خود برای کار در آلمان اقدام داشته باشید.
مشاوره رایگان