تحصیل در خارج از کشور

11 نظر

تحصیل در خارج از کشور درها را به روی فرهنگ ها و زبان های مختلف باز می کند و یک ذهنیت جهانی را تقویت می کند. این دسترسی به موسسات دانشگاهی درجه یک را ارائه می دهد و فرصت های یادگیری را افزایش می دهد. غوطه ور شدن در یک محیط خارجی، مهارت های زبانی و رشد شخصی را افزایش می دهد و انعطاف پذیری را افزایش می دهد. شبکه‌های بین‌المللی افق‌های شغلی آینده را گسترش می‌دهند، در حالی که برنامه‌های منحصربه‌فرد علایق دانشگاهی خاصی را تامین می‌کنند. این تجربه آگاهی فرهنگی را غنی می کند و دیدگاه ها را گسترش می دهد. این یک ماجراجویی، فرصتی برای کاوش، سفر، و ایجاد خاطرات مادام العمر است. برای بسیاری، این یک سرمایه گذاری برای آینده آنها است، زیرا اعتبار بین المللی می تواند آینده شغلی را ارتقا دهد. در اصل، تحصیل در خارج از کشور سفری بی نظیر از تحصیل، کشف و خودسازی است.

تحصیل در اربیل عراق مسیر دانشجویان بخصوص ایرانیان را برای رسیدن به بهترین دانشگاه های انگلستان هموار کرده است. دانشگاه لندن با تاسیس یکی از شعبه های خود در اربیل این امکان برای دانشجویان فراهم کرده است.

 

ویدیو موسسه MIE در مورد خلاصه ی انواع راه های مهاجرت


 

تحصیل در خارج از کشور و اصولاً انتخاب بهترین کشور برای تحصیل ایرانیان، قدم بزرگیست که تمام زندگی و آینده فرد را متحول خواهد نمود؛ در نتیجه بسیار حائز اهمیت می باشد. در راستای این انتخاب، سن، شرایط تحصیلی متقاضی، داشتن مدرک زبان معتبر و همچنین میزان سرمایه ای که برای امر مهاجرت در نظر گرفته است تأثیرگذار هستند. شرایط دریافت ویزای دانشجویی، مدارک مورد نیاز برای دریافت پذیرش تحصیلی و ویزای بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی و امکان اخذ اقامت و تابعیت کشورها از طریق مهاجرت تحصیلی در این نوشتار به صورت دقیق و به تفصیل توضیح داده خواهد شد. شما می توانید در صورت وجود هرگونه ابهام و سوالی در مورد بهترین کشور برای تحصیل در خارج با موسسه ملک پور ارتباط برقرار نمایید و از مشاوره رایگان تلفنی کارشناسان متخصص موسسه بهره مند شوید.

ویدیو موسسه MIE در مورد مصاحبه با استاندار اربیل


پادکست موسسه ملک پور در مورد روش های اخذ اقامت - پذیرش تحصیلی


مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

تماس با ما

تحصیل در خارج از کشور

بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی

فرمول مشخصی برای انتخاب بهترین کشور برای تحصیل ایرانیان برای تمام افراد وجود ندارد؛ محدودیت سنی برای تحصیل در خارج از کشور، تمکن مالی، مقطع تحصیلی و سطح زبان از جمله ضروری ترین موارد تعیین کننده می باشند. پر واضح است که شرایط تحصیل و هزینه های زندگی در هر کشوری متفاوت می باشد؛ در نتیجه انتخاب کشور مقصد جدای این که بسته به شرایط فرد می باشد به صورت موازی به انتظارات و توقعات و سبک زندگی متقاضی نیز بر می گردد.

 

ویدیو موسسه MIE در مورد پذیرش ویزای تحصیلی شرایط فوق العاده


 

از دیگر فاکتورهای ضروری برای انتخاب کشور مقصد می توان به گپ تحصیلی، رزومه متقاضی، وضعیت کار و اقامت و تابعیت پس از تحصیل، امکان به همراه بردن همزمان همراه و همچنین کیفیت نظام آموزشی آن کشور اشاره نمود. کشور هایی که سیستم آموزشی آن ها در بالاترین رده در سطح جهانی قرار دارند عبارتند از سوئیس، بریتانیا، آمریکا، کانادا، آلمان، استرالیا، فنلاند، فرانسه، نروژ، دانمارک و....

چند کشور محبوب که به دلیل سیستم های آموزشی با کیفیت و محیط های دلپذیر برای دانشجویان بین المللی شناخته شده اند شامل: آمریکا، انگلیس، کانادا، استرالیا، آلمان، هلند، سوئد، نیوزلند، سنگاپور و ایرلند می باشد. در ادامه با هم به بررسی سیستم آموزشی بهترین کشورهای جهان و مقایسه آن ها با یکدیگر خواهیم پرداخت.

تحصیل در خارج از کشور  بعد از کنکور

در بخش از مقاله می خواهیم به شما شرایط تحصیل در خارج از کشور  بعد از کنکور برای افراد با سن پایین را توضیح دهیم. بسیاری از افراد و موسسات هستند که تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان را برای خود یک بیزینس کردند و به عنوان مثل با برخی دانشگاه‌های رده پایین در خارج از ایران شروع به همکاری می‌کند که اصلاً از نظر جهانی رتبه بالایی ندارند و دانشجویان را ترغیب می کنند که به این دانشگاه ها تحصیل و به ادامه تحصیل بپردازند. در صورتی که تحصیل در این دانشگاه ها از تحصیل در دانشگاه های داخلی نیز بسیار بدتر است چون رتبه جهانی ندارد، ما معتقدیم که تحصیل در بسیاری از دانشگاه‌های دولتی تاپ داخلی به خصوص دانشگاه های دولتی تهران بسیار بهتر است تا تحصیل در دانشگاه های برخی از کشورها مانند ترکیه، امارات و حتی مجارستان اما اگر قصد دارید که فرزند خود را برای تحصیل به خارج از کشور بفرستید، بهتر است که دانشگاه تاپی را برای تحصیل فرزندان خود انتخاب کنید. منظور ما تحصیل در دانشگاه‌های چون دانشگاه های آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان، اتریش، هلند و به‌عبارتی کشورهای تاپ دنیا از نظر تحصیلی می باشد. ممکن است بعضی از افراد برای تحصیل در ایران موفق نبوده باشند و برای تحصیل در خارج از کشور موفق باشند، اما این بدین معنا نیست که شما بتوانید در خارج از کشور درس نخوانید و موفق شوید بلکه برای تحصیل در خارج از کشور نیاز به تلاش بالا می باشد. اگر فرزند شما شرایط زیر را داشت می تواند برای تحصیلش در خارج از کشور سرمایه گذاری کنید و برای تحصیل به خارج از کشور بفرستید

  • اگر فرزند شما معدل بالای ۱۷ و ۱۸ داشت
  • علاقه و شوق بسیار زیادی به تحصیل داشت
  • فرزند شما از نظر روحی بسیار آرام باشد
  • در داخل کشور بسیار محدود نشده باشد که بخاطر آزادی های غرب از بحث اصلی خود یعنی تحصیل فاصله بگیرد

 می‌توانید روی آینده حساب کرده و برای تحصیل فرزندتان سرمایه گذاری کنید، حتی اگر یکی از آپارتمان های خود را بفروشید و برای آینده تحصیلی فرزند خود سرمایه گذاری کنید و مطمئن باشید که چندین برابر آن مبلغ در شما برمی گردد. مثلا اگر فرزند شما بتواند به دانشگاه آکسفورد درس بخواند، درست است که دانشگاه آکسفورد یک دانشگاه پولی است و نیاز به پرداخت شهریه دارد. اما اگر فرزند شما جزء دانشجویان برتر و تاب باشد، او را بورسیه می کنند، و هزینه های تحصیل او را تامین می‌کنند، حتی برایش امکانات رفاهی مانند خانه و اتومبیل را فراهم می‌کند. تا در آینده برای شرکتی که او را بورسیه کرده مشغول به کار در خارج کشور شود، زیرا ایمان دارند که این فرد یک فرد استثنایی است برایش سرمایه گذاری می کنند.

 به طور کلی در نظر داشته باشید که اگر فردی روی سواد خود سرمایه گذاری کند در هر جا و هر شرایطی می تواند موفق باشد به قول معروف فردی که بر روی سواد سرمایه گذاری میکند را روی سنگ بزارید آب میشود. برخی از افراد اعتقاد دارند که تنها با تحصیل در رشته‌هایی مثل پزشکی، دندانپزشکی و زیر شاخه های پزشکی است که می توانند موفق شوند و آینده خوبی داشته باشند. نیاز است این افراد بدانند که بسیاری از رشته های فنی مهندسی مانند رشته های نرم افزار، طراحی گیم، آی تی و غیره درآمد بسیار بالایی خواهد داشت. نیاز نیست که همه افراد در رشته های پزشکی تحصیل کنند، تا آینده خوبی داشته باشند. بلکه در رشته هایی که به آن علاقه دارند تحصیل کنند و موفق باشند، قطعا آینده شغلی بسیار خوبی خواهند داشت.

شرایط تحصیل در مدارس خارج از کشور  

از دیرباز چشم انداز آینده ای روشن برای فرزندان همیشه بزرگترین دغدغه والدین بوده و خواهد بود. تحصیل در بهترین مدارس بین المللی در کشور های تاپ جهان، تضمین کننده بخش اعظمی از این آینده خواهد بود. با هم به بررسی شرایط تحصیل در خارج از کشور و معرفی بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی زیر 18 سال خواهیم پرداخت.

  • تحصیل در مدارس سوئیس

کشور زیبای سوئیس دارای یکی از بهترین سیستم های آموزشی دنیا می باشد. کشوری واقع در قلب اروپا و هم مرز با کشورهایی نظیر اتریش و آلمان که دارای 4 زبان رایج بوده و این فرصت را به دانش آموزان می دهد تا در یکی از امن ترین نقاط دنیا در مسیری مطمئن به سمت آینده ای روشن گام بردارند. تحصیل در مدارس سوئیس از 6 سالگی شروع می شود و تا 18 سالگی ادامه خواهد داشت. هزینه های تحصیل در مدارس بین المللی سوئیس از 50 هزار فرانک تا 120 هزار فرانک در سال خواهد بود.

همچنین در جدول زیر نام برخی از بهترین مدارس بین المللی سوئیس را مشاهده خواهید نمود.

مدارس معتبر سوئیس

کالج Du Leman

مدرسه سنت چارلز کلژ و لیک

مدرسه بین المللی Brillantmont

مدرسه خصوصی Ecole Chantemerle

مدرسه سن ژرژ مونترو

  • تحصیل در مدارس انگلستان

سیستم آموزشی انگلستان در حال حاضر رتبه نخست را در میان تمام کشورهای جهان به خود اختصاص داده است. تحصیل در مدارس انگلستان از سن 5 سالگی بوده و تا سن 16 سالگی نیز اجباری می باشد. هزینه تحصیل در مدارس بین المللی سالیانه مبلغی حدود 20 الی 30 هزار پوند را در بر خواهد گرفت. از سنین سیزده تا شانزده سالگی دانش آموزان دوره GCSC یاGeneral Certificate Secondary Education یعنی دوره متوسطه را می گذرانند. پس از آن بسته به نمرات و نوع رشته مورد نظرشان برای تحصیل در دانشگاه وارد یکی از دو دوره Foundation و یا A-Level خواهند شد. این دوره ها از یک سال و نیم تا دو سال و نیم بوده و دانش آموزان را برای تحصیل در مقطع دانشگاه آماده خواهد نمود. مدارک صادره از انگلستان مورد قبول تمام کشو های جهان می باشد.

در ذیل این مطلب، نام برخی از معتبر ترین مدارس و کالج های انگلستان را مشاهده خواهید نمود.

مدارس معتبر انگلستان

کالج Abbey

مدرسه میل هیل

کینگز کالج

کالج بلربیز

کتس کالج

  • تحصیل در مدارس کانادا

یکی دیگر از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی با نظام آموزشی بسیار پیشرفته در سطح جهانی، سیستم آموزشی در کشور کانادا می باشد. تحصیل از سنین 5-6 سالگی الی 18 سالگی می باشد که به دو دوره ابتدایی (کلاس یک تا هشت) و دبیرستان (کلاس نه تا دوازده) تقسیم خواهد شد. هزینه های تحصیل در کانادا از 20 هزار دلار در سال شروع و به صورت میانگین تا 45 هزار دلار خواهد بود.

در جدول زیر نام برخی از معتبر ترین کالج های بین المللی و مدارس کانادا را مشاهده خواهید نمود؛

مدارس معتبر کانادا

کالج بادول کانادا

کالج Braemar کانادا

دبیرستان الکساندر در کانادا

مدرسه پاتینسون کانادا

 

ویدیو موسسه MIE در مورد هزینه پذیرش تحصیلی و تحصیل رایگان


 

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی در خارج از کشور

شرایط تحصیل در خارج از کشور در مقطع لیسانس در کشورهای خارجی کاملاً متفاوت می باشد. به عنوان مثال محدودیت سنی برای تحصیل در خارج از کشور در بسیاری از کشورها لحاظ می شود. داشتن دیپلم دوازده ساله برای تحصیل در مقطع کارشناسی الزامی می باشد. تحصیل در مقطع لیسانس در برخی کشورها 3 ساله و در برخی کشورها 2 و یا حتی 4 ساله است. پر واضح است که هزینه تحصیل در خارج از کشور در مقطع لیسانس نیز بنا به شرایط رشته، دانشگاه و کشور متفاوت است. در ذیل این مطلب، موارد ذکر شده را به صورت جدول و در حالت مقایسه ای مشاهده خواهید نمود؛

نام کشور

شرط سن

طول دوره

شهریه

مدرک آیلتس

همراه همزمان

امکان تحصیل رایگان به زبان بومی

فرانسه

تا 5 سال گپ

4

3-20 هزار یورو

6

  ×

ü           

فنلاند

ندارد

3 الی 4

8 -10هزار یورو

5.5

ü           

ü           

استرالیا

4- 5 سال گپ

3-4

20-30 هزار دلار استرالیا

6

  ×

  ×

انگلستان

دارد (2-1سال گپ)

3 -4

10-30یورو

6 – 6.5

  ×

  ×

کانادا

دارد (2-3 سال گپ)

3 - 4

15 – 30 دلار کانادا

6

  ×

  ×

قبرس

ندارد

4

3 – 9 هزار یورو

5.5 یا 6

  ×

ü           

مجارستان

ندارد

3-4

10- 16 هزار یورو

5.5 - 6

  ×

 

دانمارک

ندارد

3

7 تا 14 هزار یورو

6

ü           

ü           

سوئد

دارد

3 یا 4

7.500 تا 25.500یورو

6

ü           

ü           

اتریش

ندارد

4

1500 یورو

6

  ×

ü           

اسپانیا

دارد (تا 23 سال)

4

680 – 1280یورو

6

  ×

ü           

هلند

ندارد

2-4

8 – 12هزار یورو

6

  ×

ü           

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در خارج از کشور

برای تحصیل در خارج از کشور در مقطع کارشناسی ارشد، گذراندن دوره کارشناسی و ارائه مدرک آن، ریز نمرات، معدل بالای پانزده و ارائه مدرک آیلتس معمولاً 6.5 به بالا لازم است. محدودیت سنی برای تحصیل در خارج از کشور برای این مقطع به نسبت دوره کارشناسی کمتر لحاظ خواهد شد. معمولاً شرایط تحصیل رایگان در این مقطع کمتر فراهم می باشد؛ اما به عنوان مثال تحصیل در مقطع ارشد در کشوری مثل نروژ به زبان انگلیسی رایگان بوده و ارائه آیلتس 6.5 به بالا از الزامات مورد نیاز آن می باشد. در جدول زیر شرایط تحصیل در خارج از کشور برای بسیاری از کشور های طراز اول جهان را می توانید مشاهده نمایید.

نام کشور

شرط سن

طول دوره

شهریه

مدرک آیلتس

همراه همزمان

امکان تحصیل رایگان به زبان بومی

فرانسه

ندارد

2

3-20 هزار یورو

6

  ×

ü           

فنلاند

ندارد

1.5 - 2

10 الی 15 هزار یورو

6.5

ü           

ü           

استرالیا

دارد

1.5-2

20 تا 30 هزار دلار استرالیا

6.5 یا 7

  ×

  ×

انگلستان

2-3 سال   گپ

1

11- 19 هزار پوند

6 یا 6.5

  ×

  ×

کانادا

2 3 سال گپ

1 یا 2 ساله

20 – 30 $

6.5

  ×

  ×

قبرس

ندارد

2

3 – 13 هزار یورو

6

  ×

ü           

مجارستان

گپ تا 5 سال

1-2

15 – 28 هزار یورو

6 – 6.5

  ×

ü           

دانمارک

ندارد

1.5-2

10 تا 36 هزار یورو

6

ü           

ü           

سوئد

تا 5 سال

2

13 هزار یورو

6

ü           

ü           

اتریش

ندارد

1 -2

10 تا 20 هزار یورو

6 یا 6.5

  ×

ü           

اسپانیا

تا 5 سال گپ

2

1000 – 20.000 یورو

6

  ×

ü           

هلند

ندارد

1 یا 2 ساله

9 – 12 هزار یورو

6.5

  ×

ü           

 

ویدیو موسسه MIE در مورد تحصیل در خارج از کشور


 

شرایط تحصیل در مقطع دکتری در خارج از کشور

برای تحصیل در خارج از کشور در مقطع دکتری در تمام کشورها یافتن سوپروایزر یا استاد راهنما از الزامات ورود به این مقطع تحصیلی می باشد. در کنار این مورد ارائه مدرک زبان معتبر، معمولاً آیلتس 7 به بالا، ارائه مقالات ISI یا مقالات چاپ شده در ژورنال های معتبر علمی، معدل بالا و داشتن رزومه قوی علمی و کاری از جمله نیازمندی های ضروری می باشد. در ذیل این مطلب می توانید شرایط تحصیل در مقطع دکتری در خارج از کشور در بسیاری از کشور های تاپ جهان را مشاهده نمایید.

نام کشور

شرط سن

طول دوره

شهریه سالیانه

مدرک آیلتس

همراه همزمان

امکان تحصیل رایگان به زبان بومی

فرانسه

ندارد

3 تا 6 سال

3-20 هزار یورو

7 یا c1 فرانسه

  ×

ü           

فنلاند

ندارد

3 الی 5 سال

10 تا 20 هزار یورو

7

ü           

ü           

استرالیا

دارد

3

20-30 هزار دلار استرالیا

7 به بالا

  ×

  ×

انگلستان

ندارد

3

از 15 هزار پوند به بالا

7 به بالا

  ×

  ×

کانادا

ندارد

3 تا 6 سال

15 – 30 هزار دلار کانادا

 7 به بالا

  ×

  ×

قبرس

ندارد

3 تا 5

13 تا 15 هزار یورو

6.5 - 7

  ×

ü           

مجارستان

ندارد

3-4

20- 35 هزار یورو

6.5 به بالا

  ×

ü           

دانمارک

ندارد

4

12.500 تا 30 هزار یورو

6

ü           

ü           

سوئد

ندارد

4

از 5 هزار یورو

7

ü           

ü           

اتریش

ندارد

4-5

20 تا 38 هزار یورو

7

  ×

ü           

اسپانیا

ندارد

3 تا 5 سال

رایگان

7

  ×

ü           

هلند

ندارد

   4

از 4 هزار یورو

7

  ×

ü           

تحصیل رایگان در خارج از کشور

تحصیل در خارج از کشور به صورت رایگان عموماً در حالتی امکان پذیر است که متقاضی بتواند به زبان بومی آن کشور تحصیل نماید. در غیر این صورت تحصیل به زبان انگلیسی به جز در موارد معدود همانند تحصیل در مقطع ارشد در نروژ رایگان نمی باشد. به صورت کلی نظام آموزشی در کشور هایی همانند آلمان، فرانسه، اتریش، ایتالیا، نروژ، هلند و فنلاند به زبان بومی و رایج این کشور ها رایگان است. در نقطه مقابل این کشورها، کشورهایی نظیر انگلستان، کانادا، استرالیا و... از نظام آموزشی رایگان بهره مند نیستند و تحصیل در این کشورها برای دانشجویان بین المللی هزینه بر خواهد بود. دریافت بورسیه تحصیلی نیز بیشتر در مقطع دکتری امکان پذیر است.


تحصیل در کالج لافبورو

 

پرسش: درود میخواستم بپرسم رتبه کنکور کمکی به پذیرش تحصیلی میکند؟ و اینکه حداقل رتبه برای استفاده از بورسیه چقدر است؟

 


ضمن این که معمولاً بخش اعظم سهمیه اخذ بورسیه تحصیلی متعلق به اتباع بومی و یا اعضای اتحادیه اروپا می باشد؛ مگر این که فرد از لحاظ علمی و سطح زبان و نمره و معدل در رتبه بسیار بالایی بوده باشد. بطور کلی بورسیه ها به دو دسته کلی تقسیم می شوند. مورد اول شامل دسته ای می شود که شخص دریافت کننده ان در طول بورسیه موظف به ارائه پژوهش یا امور توافقی در مفاد بورسیه است. مورد دوم ان دسته از بورسیه ها هستند که در صورت اثبات استحقاق، به شخص تعلق می گیرد و نیازی به انجام موارد جانبی نیست. در ادامه به نمونه هایی می پردازیم که نیاز به موارد جانبی نیست:

بورسیه تحصیلی (Scholarship)

در صورتی که متقاضی بتواند به عنوان یک فرد ممتاز، در رقابت با دیگر دانشجویان، شرایط لازم برای دریافت بورسیه را تامین کند، موفق به دریافت این نوع از بورسیه خواهد شود. این دسته از بورسیه ممکن است برای یک رشته مشخص، مقاطع متفاوت و حتی ملیتی خاص در نظر گرفته شود. از طرف دیگر بسته به نوع و جزئیات یک بورسیه، امکان پوشش دادن بخشی از هزینه ها میسر خواهد بود. چنین بورسیه ای می تواند شامل هزینه ها زندگی، شهریه دانشگاه، محل اقامت و مواردی از این دست باشد.

بورسیه فول فاند (full fund)

بورسیه فول فاند شرایطی نظیر بورسیه تحصیلی دارد، با این تفاوت که در این مورد تمامی هزینه های زندگی، تحصیل، تحقیقات، محل اقامت و تقریبا تمامی هزینه قابل پیشامد دیگر توسط این نوع از بورسیه پوشش داده می شود. اما باید در نظر گرفت، دریافت چنین مواردی بسیار سخت و رقابتی خواهد بود.

وام تحصیلی (loan)

مانند ایران، در سایر کشور های دنیا نیز برای رفاه حال دانشجویان، با همکاری بانک ها و دانشگاه ها، وام های دانشجویی در نظر گرفته می شود. این وام ها نوعی از حمایت مالی از محصلین به حساب می آید.

جایزه (Awards)

جایزه نوعی از کمک هزینه ها به شمار می اید که یک بار پرداخت شده و مبلغ ان عموما کفاف هزینه کلی تحصیل را نخواهد داشت، اما در کنار بورسیه های دیگر می تواند بسیار مفید واقع شود.

معافیت شهریه (Tuition Waiver)

بورسیه ای است که عموما از طرف خود دانشگاه اعطا می گردد. در این نوع از کمک هزینه، ممکن است کل یا درصدی از هزینه ها را پوشش داده شود. هزینه هایی نظیر شهریه، محل اقامت، پروژه های علمی و مواردی از این دست را شامل می شود.

در ذیل به چند مورد از مواردی که نیاز به امور و فعالیت های جانبی است می پردازیم:

دستیار تدریس (Teaching Assistantship)

دستیار تدریس یا همان TA به مواردی اطلاق می گردد که در ان اساتید، بسته به مسئله ای که در ان نیاز به کمک دانشجو دیده می شود، اقدام به اعلام نیاز دستیار تدریس می کند. در این حالت استاد ممکن است از تصحیح ورقه تا کلاس های جبرانی، درخواست TA دهد. TA ها امکان دارد، شامل معافیت هایی در شهریه، دریافت حقوق و مواردی از این دست شوند. باید در نظر داشت برای دستیار تدریس شدن، می بایست دارای سطح علمی بسیار بالایی باشید.

دستیار تحقیق (Research Assistantship)

دستیار تحقیق یا RA بسیار نزدیک به شرایط TA است، با این تفاوت که اساتید بسته به امورات تحقیقاتی، و نه صرف انجام بعضی امور محوله در محیط اکادمیک، اعلام نیاز می کنند. TA مزایا بهتری نسبت به RA دارد. شخص منتخب باید در موضوعاتی نظیر تحریر مقالات و کتب، که توسط اساتید صورت گرفته است، دست به تحقیقات مورد نیاز بزند و بصورت عمومی در روند به پایان رساندن این پروسه، یاری برسانند. TA و RA غالبا به دانشجویان دکترا محول میگردد. اما در شرایطی، محصلین در مقطع کارشناسی ارشد، که از سطح علمی استثنایی برخودارند، قادر به کسب ان خواهند شد.

در راستا اعزام دانشجو به خارج از کشور و برای کمک به عزیزانی که به دنبال تحصیل رایگان می باشند، موسسه ملک پور محصولی را تحت عنوان اپلای و ویزای تحصیلی اتریش تهیه و تدوین نموده است که به زعم ما به راحتی می تواند شما را با صرف کمترین هزینه و بدون نیاز به دریافت مشاوره از مؤسسات مهاجرتی در راستای تحصیل در یکی از بهترین کشورهای جهان یاری نماید.

 

ویدیو موسسه MIE در مورد کنکور


 

نکات مهم در مورد اپلای کردن

  • قبل از اقدام باید در مورد بازار کاری آن رشته در کشور مورد نظر به طور کامل تحقیق کنیم:

اگر بدون تحقیق در مورد بازار کاری رشته مورد نظر اقدام کنیم، ممکن است بعد از پایان دوره تحصیلی نتوانیم ویزای تحصیلی را به کاری تبدیل کنیم و مجبور شویم به کشور دیگری مهاجرت کنیم. مشاور مهاجرتی در این زمینه می تواند شما را در مورد بازار کاری هر کشور راهنمایی کند و همچنین شما عزیزان می توانید در مورد رشته های مورد نیاز هر کشور سرچ بفرمایید.

  • هزینه زندگی:

حتما در مورد هزینه زندگی کشور و شهر مورد نظر تحقیق کنید. ممکن است هزینه زندگی در شهرهای مختلف هر کشور متفاوت باشد و برخی شهرها هزینه زندگی بالایی داشته باشند و اکثر دانشجویان به دنبال شهری هستند که هزینه زندگی کمتری داشته باشند.

  • رنکینگ دانشگاه:

دانشجویان به خصوص دانشجویان مقطع دکتری بهتر است که در مورد رنک دانشگاه تحقیق کنند ولی این نکته مهم را در نظر داشته باشید که در صورتی می توانید برای دانشگاه های رنک بالا اقدام کنید که رزومه و نمره ایلتس عالی داشته باشید.

  • بعضی از دانشجویان تمایل دارند برای مقطع phd اپلای کنند که در این صورت باید با نحوه مکاتبه و ایمیل زدن به استاد و همچنین زمینه مطالعاتی استاد آشنا باشند و سعی کنند مقاله های استاد مورد نظر را به خوبی بخوانند. بنابراین برای دانشجویان دکتری زمینه مطالعاتی استاد راهنما بسیار مهم می باشد.
  • زمان اپلای برای دانشگاه:

اکثر دانشگاه ها در سال 2 intake و یا برخی 3 intake دارند و برخی نیز یک intake که براساس شروع ترم برای اپلای و سابمیت مدارک ددلاین مشخص می کنند که باید طبق ددلاین مدارک را آماده کنیم.

هزینه تحصیل در خارج از کشور

هزینه های تحصیل در خارج از کشور با توجه به شرایط کشور مقصد مشخص خواهد شد. اصولاً هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی به یکدیگر مرتبط می باشند. به این معنا که اگر زندگی در کشوری مثل انگلستان یا سوئیس همراه با صرف هزینه های نسبتاً بالا می باشد، در نتیجه تحصیل در این کشور نیز هزینه بر و به نسبت گران محسوب خواهد شد. پر واضح است که بررسی برای تصمیم گیری در خصوص این موضوع و انتخاب کشور مقصد می بایست پیش از اقدام برای پروسه مهاجرت صورت گیرد.

برای این که بتوانید میان کشورهای طراز اول در سطح جهانی، مقایسه ای از لحاظ هزینه های تحصیل در خارج از کشور به صورت میانگین صورت دهید؛ توجه شما را به مشاهده جدول زیر جلب می نماییم.

نام کشور

هزینه تحصیل به صورت میانگین

نروژ

600 کرون نروژ

آلمان

20 هزار یورو در سال

فرانسه

15 تا 20 هزار یورو در سال

فنلاند

8 تا 10 هزار یورو در سال

دانمارک

8 تا 17-18 هزار یورو در سال

سوئد

8 – 20 هزار یورو در سال

تحصیل در ترکیه

5- 50 هزار لیر در سال

کانادا

15-30 هزار دلار کانادا در سال

اسپانیا

900- 3300 یورو در سال

استرالیا

1500-1600 دلار استرالیا در ماه

هزینه های زندگی محصلان ایرانی در خارج از کشور

هزینه های زندگی برای تحصیل در خارج از کشور کاملاً بستگی به کشور، شهر محل سکونت و همچنین سبک زندگی دانشجو دارد. در نتیجه بازه و فرمول مشخصی برای برآورد هزینه زندگی در کشورهای مختلف وجود ندارد. منتهای مراتب هزینه زندگی بیشتر به هزینه های محل سکونت اعم از خوابگاه و اجاره سوئیت، خورد و خوراک، اینترنت، رفت و آمد و همچنین هزینه کتب درسی تقسیم خواهد شد. بهترین کشور برای تحصیل ایرانیان از لحاظ هزینه زندگی به زعم اکثریت مردم شاید ترکیه باشد، در صورتی که با همین حدود مبلغ نیز می توان در کشور های برتر اروپایی زندگی کرد و شاید هزینه تحصیل در ترکیه گاهاً از خیلی از کشورهای اروپایی نیز بالاتر باشد. این نوشتار تماما توسط تیم کارشناسان مجرب موسسه ملک پور جمع آوری و نگارش شده است؛ لذا هر گونه کپی برداری از این مطالب بدون ذکر منبع، شرعاً و عرفاً جایز نبوده و غیرقانونی به شمار می آید. در جدول زیر هزینه زندگی در برخی از کشورها برای مطالعه شما همراهان گرامی ذکر شده است.

نام کشور

هزینه زندگی به صورت میانگین

نروژ

1000 کرون نروژ

آلمان

800-900 یورو در ماه

فرانسه

700- 800 یورو در ماه

فنلاند

600-700 یورو در ماه

دانمارک

1000 یورو در ماه

سوئد

1000 – 2500 یورو در ماه

ترکیه

600 یورو در ماه

کانادا

1000 تا 2500 دلار کانادا در ماه

اسپانیا

500 تا 1000 یورو در ماه

استرالیا

1600 دلار استرالیا در ماه

شرایط تحصیل در خارج از کشور بدون مدرک زبان

بصورت کلی تحصیل در هر کشوری نیازمند دو مدرک زبان برای تحصیل در ان کشور است؛ انگلیسی و زبان کشور مقصد. در این بین هستند رشته هایی که به زبان انگلیسی ارائه می گردند، و تنها به مدرک زبان انگلیسی نیاز دارند. باید در نظر داشت که به ندرت رشته های ارائه شده به این زبان، رایگان هستند. در ادامه به شرایط تحصیل در خارج از کشور بدون مدرک زبان می پردازیم. یکی از روش ها برای تحصیل بدون مدرک زبان این است که، متقاضی باید اموزش مقدماتی خود، بخصوص دوره متوسطه را در کشور مقصد تحصیل کرده باشد. در این صورت برای ورود به دانشگاه، نیاز به ارائه مدرک زبان نخواهد بود. از انجایی که این روش برای تمام هموطنان مقدور نیست، به یک روش جامع تر می پردازیم.

در این روش در صورتی که متقاضی بتواند با مسئولین دانشگاه جلسه ای داشته باشد، که اغلب در مواردی که برای پذیرش، نیاز مصاحبه است، این شرایط پیش آمد می کند، می تواند اساتید و مسئولین را متقاعد کند که به زبان های مورد نیاز تسلط دارد. در این حالت، دیگر فرد نیاز به ارائه مدرک زبان نخواهد بود و می تواند بعد پذیرش، اقدام به تحصیل در ان کشور کند و یا اینکه پذیرش مشروط گرفته و با رسیدن به سطح لازم مشغول به تحصیل رشته انتخابی شود.

بهترین دانشگاه خارج از کشور برای ادامه تحصیل

برای تمامی متقاضیان پذیرش در دانشگاه های سطح جهان، مهمترین چیز رتبه و جایگاهی است که دانشگاه مورد نظر داراست. چرا که در اینصورت ارزش مدرک دریافتی و تبع ان موقعیت های بهتر شغلی در انتظار شما خواهد بود. از این رو قبل از انتخاب دانشگاه مورد نظرتان، باید نسبت به تحقیق درباره مواردی از قبیل رتبه دانشگاه، هیئت علمی، بورسیه، شهریه و مواردی از این دست بپردازید. در ادامه به این پارامتر ها برای انتخاب بهترین دانشگاه خارج از کشور برای ادامه تحصیل خواهیم پرداخت:

  • رتبه دانشگاه: دانشگاه های جهان دارای یک سری برتری و مزیت هایی نسبت به یکدیگرند. اما این برتری بستگی به چگونگی نگاه به این مراکز آموزشی دارد. موسسات بسیاری با معیار قرار دادن پارامتر های گوناگون، رتبه بندی هایی را انجام میدهند، که از معروف ترین انها QS و Times است. از مهمترین مواردی که می تواند شما را در انتخاب یک دانشگاه مناسب با تمایلات اکادمیک شما یاری نماید، تحلیل این رتبه بندی ها است.
  • هیئت علمی: از شاخصه های یک دانشگاه، سطح علمی اساتید ان است، که قابل انتقال به دانشجویان و علاقه مندان خواهد بود. از این رو ارزیابی این امر بسیار مهم بوده و می تواند برای کسانی که اولویتشان پژوهش است بسیار تاثیر گذار باشد.
  • بورسیه: بورسیه های که به متقاضیان تحصیل اعطا می گردد، می تواند از طرف دولت، موسسات خاص (غیر آموزشی) یا خود دانشگاه باشد. بنابراین، اطلاع از بورسیه های دانشگاه ها می تواند نسبت به شرایط شما مفید واقع شده و تعیین کننده باشد.
  • شهریه: از موارد مهم دیگری که می توان به ان اشاره کرد، شهریه دانشگاه است. شهریه دانشگاه ها در بازه رایگان تا چند ده هزار دلار قرار می گیرد. این موسسات عالی ممکن است با شرایط خاصی شهریه را کاهش یا افزایش دهند. بنابراین شما باید با توجه به بودجه خود، نسبت به انتخاب یکی از این مراکز اقدام نمایید.
  • شرایط کشور مقصد: از موضوعاتی دیگر، ارزیابی شرایط کشور مقصد است. این شرایط شامل، شرایط اقتصادی (که هزینه های زندگی منوط به ان خواهد بود)، میزان بیکاری، مشاغل مورد نیاز، فرهنگ مردم ان کشور، اب و هوای ان و مواردی از این دست است. تمامی موضوعات ذکر شده، بسته به اهداف و برنامه هایی که دانشجویان برای خود تدوین کرده اند دارای اهمیت است و باید مورد بررسی قرار بگیرند.

در ادامه به رتبه بندی دانشگاه های جهان توسط QS و Times خواهیم پرداخت:

دانشگاه

QS

Times

MIT

1

5

Oxford

2

1

stanford

3

4

Cambridge

4

5

Harvard

5

2

Caltech

6

2

مدارک مورد نیاز اخذ ویزا برای تحصیل در خارج

مدارک مورد نیاز اخذ ویزا برای تحصیل در خارج از کشور بسته به کشور مقصد و دانشگاه مد نظر متفاوت است. اما بطور کلی یک سری مدارک جهت اخذ ویزای تحصیلی مورد نیاز است. در ذیل به مهمترین انها اشاره خواهید:

  • اصل و کپی پاسپورت
  • عکس
  • بیمه سلامت
  • ارائه مدارک مالی و احراز تمکن مالی خود یا والدین

اخذ پذیرش در یک دانشگاه که به تبع ان مدارک زیر مورد نیاز است:

  • مدرک تحصیلی مقطع قبلی (در صورت نیاز ترجمه رسمی و معادل سازی)
  • مدرک زبان کشور مقصد
  • مدرک زبان انگلیسی
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه

نکات مهم در زمینه اخذ ویزای همراه در تحصیل در خارج

همانگونه از اسم ان بر می اید، به مجوز همراهی فرد یا افرادی با ویزای اکتسابی شخص دیگر گویند. از این رو اطلاع از نکات مهم در زمینه اخذ ویزای همراه در تحصیل در خارج از کشور از موضوعات مهم است. از شرایط اصلی و مهم در این رابطه داشتن نسبت فامیلی با شخص متقاضی است. والدین یا سرپرست رسمی، همسر یا شریک قانونی و فرزندان است. البته در حالاتی ممکن است، دولت حاکمه در یک کشور موارد بیشتر یا کمتری را نیز در لیست مجاز قرار دهد. همچنین امکان همراهی فرزندان، منوط به قرار گرفتن در بازه سنی مجاز است. حداکثر محدودیت سنی، بسته به کشور مقصد ممکن است بین 18 تا 23 سال متغیر باشد. در کنار این شرط، شروط دیگری نیز مطرح است. از جمله ان ها اثبات تمکن مالی است. نسبت به تعداد همراهان، متقاضی اصلی موظف به تامین حداقل های مالی یک زندگی عادی و اثبات ان به دولت مستقر در کشور مقصد است. از شرایط دیگر، تامین محل اقامت است به نحوی که مناسب خود و همراهان (از نظر وسعت و امکانات) باشد. قرار گرفتن خود و همراهان تحت نظر یک بیمه سلامت در طول اقامت نیز از جمله این شرایط است. از دیگر موارد مهم، نداشتن سوسابقه کیفری همراه یا همراهان است. در اخر ممکن است شرایط ویژه در کشور های خاص وجود داشته باشد که می توانید با سرچ کشور مورد نظر و کلمه ملک پور در گوگل، برای اگاهی از این موارد، اقدام فرمایید.

بیمه های دانشجویی و تسهیلات درمانی

مانند هر فرد دیگر روی این کره خاکی، دانشجو نیز ممکن است دچار بیماری شده و نیاز به دریافت خدمات درمانی پیدا کند. برای جلوگیری از تحمیل این هزینه ها به دولت های کشور ها و تحت فشار مالی قرار نگرفتن دانشجویان در چنین مواقعی، متقاضیان موظف به اخذ بیمه درمانی در طول مدت اقامت خود هستند. اما سوالی که پیشامد می کند این است که، شرایط اخذ بیمه دانشجویی برای تحصیل خارج از کشور چگونه است؟ بعضا دانشگاهی که در ان پذیرش گرفته اید، یک یا چند بیمه را که مورد تایید انها است معرفی می کنند و متقاضی می تواند جهت اخذ بیمه دانشجویی از این موسسات اقدام نمایند. در صورتی که شما بخواهید از بیمه دیگری استفاده نمایید، باید اقدام به اخذ معافیت نسبت به ارائه دهنده بیمه، از سمت دانشگاه دریافت نمایید. عموما در بیمه های دانشجویی نیز مانند دیگر بیمه ها، فرد متقاضی باید در سلامت کامل باشد، در غیر اینصورت یا بیمه نامه صادر نمی شود یا در مواردی که شخص دارای بیماری است، تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد. از طرف دیگر شخص با افزایش سن، مجبور به پرداخت مبلغ بیشتری خواهد بود. در ای بین در صورتی که از بیمه های دولتی یا ضروری استفاده نمایید، هزینه کمتری پرداخت خواهید نمود، اما در صورتی که از بیمه های خصوصی اقدام به دریافت بیمه نمایید، عموما شرایط بهتری به شما تعلق خواهد گرفت، اما هزینه بیمه نیز بالاتر خواهد رفت. بسته به شرایط قرارداد بیمه میتواند بخش یا کل هزینه های درمانی را پوشش دهد. از این رو انتخاب یک بیمه مناسب برای زندگی بدون دغدغه در طول تحصیل، از اعم واجبات است.

مزایای تحصیل در خارج از کشور

مسلماً هدف و انگیزه از تحصیل در خارج از کشور میان متقاضیان می تواند بسیار متفاوت باشد. برای برخی از متقاضیان تمام موارد و برای برخی دستیابی به یک یا دو مورد کفایت می کند.

در هر صورت چشم انداز آینده ای روشن، امکان پیشرفت روز افزون، تحصیل در کشور های تاپ، به دست آوردن تجربه جدید و همچنین بهره گیری از سیستم های آموزشی به روز در دنیا می تواند از مهم ترین دلایل این تصمیم گیری در متقاضیان مهاجرت از طریق تحصیل باشد. در جدول ذیل برخی از مزایای تحصیل در خارج از کشور را ذکر نمودیم.

مزایای تحصیل در خارج از کشور

یافتن کار و آینده شغلی تضمین شده

دریافت اقامت و تابعیت

تحصیل و زندگی در یک کشور پیشرفته

زندگی در کشور هایی با امنیت، رفاه اجتماعی، استاندار و کیفیت زندگی بالا

تجربه زندگی مستقل و یک فرهنگ جدید

کسب و یا بهبود مهارت های یادگیری یک زبان جدید

شرایط و درآمد کار دانشجویی در خارج از کشور

لازم است بدانید تحصیل در خارج از کشور و دریافت اقامت تحصیلی مستقیماً منجر به دریافت اقامت دائم و تابعیت یک کشور نخواهد شد. دانشجو می بایست کار کند و برای وی بیمه و مالیات رد بشود و چند سال در کشور مد نظر خود این مسیر را ادامه دهد تا در نهایت بتواند به اقامت دائم و پس از آن به تابعیت آن کشور دسترسی پیدا نماید. به عنوان یک قاعده کلی دانشجویان حین تحصیل در خارج از کشور امکان کار کردن به صورت پاره وقت را در اکثریت کشور ها دارند. معمولاً بازه زمانی مجاز برای کار کردن یک دانشجو به صورت پاره وقت به این شکل می باشد:

  • حین تحصیل در مقطع کارشناسی؛ 10 الی 20 ساعت در هفته
  • حین تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد؛ 20 الی 30 ساعت در هفته
  • حین تحصیل در مقطع دکتری؛ از 30 ساعت در هفته

در عین حال متقاضیان مجازند که در روزهای تعطیل به صورت تمام وقت مشغول به کار باشند. برخی از کشورها همانند هلند دانشجو حین تحصیل اجازه کار نخواهد داشت منتهای مراتب پس از تحصیل به وی فرصتی داده می شود تا در محیط بمانند و در جستجوی شغل مورد نظر خود باشند. درآمد دانشجویی در اکثریت کشورها در هر ساعت بازه ای حدود 6 الی 20 یورو را شامل خواهد شد. با این مبالغ هزینه های تحصیل و زندگی در یک کشور خارجی به صورت کامل تأمین نمی شود اما در برخی از کشورها دانشجو می تواند تا حد زیادی از پس مخارج خود بربیاید.

کار و اقامت پس از تحصیل در خارج از کشور

برای بسیاری از افراد هدف از تحصیل در خارج از کشور، کسب اقامت و در نهایت تابعیت دوم در یک کشور دیگر می باشد. چنان چه پیشتر ذکر نمودیم این مهم از طریق کار کردن و رد شدن بیمه و مالیات برای وی قابل دستیابی می باشد. به صورت کلی کشورها یک مدت زمان مشخص و محدودی را پس از اتمام دوره های تحصیلی در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهند تا بتوانند در جستجوی یافتن کار مورد نظرشان باشند و جذب بازار کار خارج کشور شوند. عموماً فرد پس از 5 سال کار کردن می تواند به اقامت دائم و پس از 6 تا 10 سال پس از دریافت اقامت دائم می تواند به تابعیت کشور مقصد دسترسی پیدا نماید. وجود نرخ بیکاری پایین در یک کشور باعث می شود تا دستیابی به این مهم سهل تر گردد. در کشورهایی همانند ایتالیا، تاجیکستان، پاکستان و دول عربی به دلیل نه تنها نرخ بیکاری بالا می باشد؛ بلکه فرد با سال های متوالی تحصیل و کار کردن در این کشور ها نمی تواند به اقامت دائم و در نهایت به تابعیت این کشور ها برسد. در نتیجه توصیه می شود افراد به جای پرداخت هزینه برای زندگی در کشورهایی که در نهایت هم نمی توانند به عنوان یک شهروند درجه دو در آن زندگی کرده و از حقوق و مزایای شهروندی برخوردار باشند؛ در کشور هایی زندگی، تحصیل و کار نمایند که در مدت زمان بسیار کوتاه تری بتوانند به این مهم دستیابی پیدا نمایند.

در جدول زیر مدت زمانی که برخی از کشورها پس از تحصیل در اختیار فرد قرار می دهند تا در جستجوی یافتن شغل مورد نظر خود باشد را به صورت مقایسه ای می توانید مشاهده نمایید.

نام کشور

مدت زمان ارائه مجوز اقامت کاری پس از تحصیل

دریافت اقامت دائم

انگلستان

3 الی 6 ماه

5 سال

کانادا

8 ماه تا 3 سال

کار کردن 3 سال از 5 سال

هلند

3 سال

5 سال

دانمارک

6 ماه تا 1 سال

5 سال

فرانسه

2

5 سال

اتریش

1 سال

5 سال

فنلاند

1 سال

5 سال

استرالیا

18 ماه

4 سال

مجارستان

9 ماه

3 الی 5 سال

ترکیه

6 ماه

10 سال

اسپانیا

1 سال

5 سال

 


تحصیل در کالج لافبورو

 

پرسش: درود آیا واقعا نمی شود با سن 40 سال رایگان تحصیل کرد؟


سوالات متداول

✔️ مهم ترین فاکتورها درانتخاب کشور مقصد برای تحصیل در خارج از کشور کدامند؟

سن، شرایط و مدارک تحصیلی، مدرک زبان معتبر، تمکن مالی، رزومه کاری و تحصیلی، رفتن همزمان با همراهان، هزینه های تحصیل و زندگی و همچنین گپ تحصیلی از جمله مهم ترین معیارهای انتخاب کشور برای تحصیل در خارج از کشور می باشد.

✔️ آیا امکان تحصیل در خارج از کشور به صورت رایگان وجود دارد؟

بله؛ سیستم آموزش در برخی از کشورها رایگان می باشد. به طور کلی تحصیل در هر کشوری (به جز انگلستان، آمریکا، کانادا و استرالیا) به زبان بومی آن کشور رایگان است.

✔️ آیا امکان دریافت بورسیه برای تحصیل در خارج از کشور وجود دارد؟

بله؛ اما به طور کلی دریافت بورسیه در مقطع تحصیلی دکتری راحت تر صورت می گیرد و در سایر مقاطع تحصیلی این امر به ندرت برای دانشجویان بین المللی امکان پذیر می باشد.

✔️ آیا تحصیل در خارج از کشور بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟

تحصیل در برخی کشورها همانند فنلاند در بدو امر احتیاج به مدرک زبان ندارد. اما در کل برای دریافت ویزا و پایین آوردن درصد ریجکتی ویزا، توصیه به دریافت آیلتس می شود.

✔️ آیا تحصیل در خارج از کشور محدودیت سنی دارد؟

بسیاری از کشور ها همانند آلمان، کانادا و... برای پذیرفتن متقاضی، شرط سنی لحاظ کرده و گپ تحصیلی برای آن ها بسیار حائز اهمیت می باشد. اما به عنوان یک قاعده کلی، داشتن گپ تحصیلی زیاد و سن بالا باعث می شود تا متقاضی مهاجرت از طریق تحصیل، ریسک ویزا داشته باشد و ویزای وی توسط سفارت رد شود.

✔️ شرایط تحصیل در خارج از کشور با مدرک دیپلم چگونه است؟

برای این امر، شما موظف به گذراندن دوره های پایه در سیستم اموزشی مقصد هستید. بعضی از کشور ها نیز نیازی به سپری کردن این دوره ها ندارد و تنها با ترجمه رسمی مدرک، قادر به پذیرش از دانشگاه های ان کشور خواهید بود.

✔️ چرا تحصیل در خارج از کشور مزایای بیشتری دارد؟

با انتخاب یک دانشگاه معتبر و کسب مدرک تحصیلی از ان، شانس بسیار بالایی در یافتن شغل در کشور های پیشرفته پیدا خواهید کرد. در کنار ان اشنایی با زبان و فرهنگ های جدید و فراهم شدن امکان مهاجرت و زندگی ارام در ان کشور را بدست خواهید اورد.

✔️ ادامه تحصیل در خارج از کشور با مدرک لیسانس ماخوذه در ایران امکان پذیر است؟

با ترجمه رسمی و ارسال مدرک لیسانس خود به کشور مقصد، در صورتی که مدرک توسط سیستم اموزشی کشور مقصد مورد تایید قرار گرفته، شما امکان ادامه تحصیل خواهید داشت.


سخن پایانی

برای تحصیل در خارج از کشور توجه به دو نکته لازم و ضروری به نظر می رسد؛ اول این که نرخ بیکاری در آن کشور پایین باشد، دوم آن که رشته و شغل آینده فرد جزو مشاغل مورد نیاز آن کشور باشد. این دو مورد توأماً به فرد کمک می کند تا بهترین کشور برای تحصیل ایرانیان را یافته و پس از آن هرچه زودتر وارد بازار کار شود؛ زیرا چنان چه پیشتر ذکر نمودیم اقامت تحصیلی مستقیماً منجر به دریافت اقامت دائم نمی شود و فرد حتماً می بایست کار کرده و بیمه مالیات برای وی رد شود. پس از این دو مورد بایستی مدت زمانی را که تا رسیدن به اقامت دائم و تابعیت کشور مقصد زمان بر می باشد مد نظر قرار داد. این زمان اصولاً در کشورهای عربی تا بیست و یا بیست و پنج سال برای اقامت دائم به طول می انجامد و ممکن است هرگز به دریافت تابعیت منجر نشود. در عین حال در اتحادیه اروپا معمولاً پس از 5 سال امکان دریافت اقامت دائم و پس از 6 سال امکان دریافت تابعیت کشور مقصد وجود دارد. در این مقاله سعی نمودیم شما را با بهترین کشور برای تحصیل در خارج آشنا کنیم. شما می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در خارج از کشور با موسسه ملک پور از طریق تماس تلفنی و یا تکمیل فرم تماس ارتباط برقرار نموده و از مشاوره تلفنی رایگان و تخصصی مشاورین ما بهره مند شوید. ضمن اینکه در صورت وجود هر گونه سوال و ابهام در این نوشتار می توانید در قسمت "ثبت پرسش" نظرات و سوالات خود را با ما در میان گذاشته و در اسرع وقت پاسخ خود را دریافت نمایید.

امتیاز 5 از 5 ( 31 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
رامین امینی
با سلام. من 21 سالمه دیپلم تجربی با معدل 20. بعد از دیپلم رفتم خدمت و تازه خدمتم تمام شده. زبان انگلیسی در حد ایلتس 6 و زبان المانی رو مدرک b2 دارم. مقداری که خانوادم میتونن هزینه کنند برام 200 تومنه.ایا من میتونم مهاجرت کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب سن شما برای ادامه تحصیل بسیار سن خوبی می باشد اما برای مهاجرت باید تمکن و پتانسیل مالی خوبی ارائه دهید حتی برای تحصیل رایگان هم یک سری هزینه ها خواهید داشت ، اگر میخواهید به صوت تخصصی و برای تمام کشورها اطلاعات کسب کنید با موسسه تماس حاصل فرمایید.
رضامرادی
سلام وقت بخیر من برای تحصیل پسرم توی مدارس خارج از کشور نمیتونم تصمیم گیری کنم با این که با موسسه تماس گرفتم و گزینه های مختلفی رو دریافت کردم ولی توی تصمیم گیری همچنان مردد هستم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و احترام حتما مشاوره تخصصی با مشاورین ارشد اخذ کنید
مهناز عبدی
با سلام ممنون از مقاله عالیتون آیا امکان تحصیل در خارج از کشور برای افرادی که دارای ۵-۶ سال گپ تحصیلی هستند وجود دارد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و احترام بله بسته به مقطع و کشور امکان دارد دارد برای اطلاعات بیشتر با مشاورین تماس بگیرید
هادی نبوی
سلام وقت بخیر. برای تحصیل در اسپانیا امکان بردن همراه وجود داره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و احترام بله ویزای همراه برای همسر و فرزندان برای اطلاعات بیشتر با مشاورین تماس بگیرید
سحرخیز
با سلام بسیار ممنون از مقاله خوبتون. من هدفم از تحصیل در خارج از کشور، گرفتن اقامت و کار کردن است.به نظر شما بهترین شرایط تحصیل در خارج از کشور با توجه به هدف من کدام است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و احترام باید شرایط شما بررسی بشه و نوع اقدام و روش مشخص بشه با مشاورین تماس بگیرید کامل راهنماییتون میکنن
همافر
سلام.خداقوت.مرسی بابت سایت خوبی ک دارید.برای تحصیل در خارج از کشور برای شخصی که گپ تحصیلی بالادارد حدود ۱۰ سال کدام کشور مناسب تر هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بسته به سن، رشته و سطح زبان متفاوت است با مشاورین تماس بگیرید راهنمایی می کنند
احمدی
به به عجب مقاله خوب و کاملی بود. کلی کیف کردیم. تمام نکات مقاطع کشورها یکجا. من هم خودم استفاده کردم هم واسه دوستام فرستادم که استفاده کنند. مرسی از تیم زحمتکش شما
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام ممنون از توجه شما دوست عزیز
فرشاد صفری
سلام اول باید خدا قوت بگم خدمتتون، به جرات می تونم بگم یکی از بهترین مقالاتی بود که در خصوص تحصیل در خارج از کشور خوندم. جداولی که در این مقاله وجود داشت عالی بود و ذهنیت خوبی دادن. با توجه به این شرایط فکر میکنم خیلی از این کشورها رو برای مهاجرت بتونم اقدام کنم، فقط نمیدونم کدوم کشور برای آینده کاری من برای رشته بیزنس بهتر خواهد بود. چطور می تونم برای این موضوع کمک بگیرم از شما؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و سپاس دوست عزیز با مشاورین تماس بگیرید راهنماییتون میکنن
نخعی
باسلام و ممنون از اطلاعات مفیدتان.من ۴۵سال دارم دارای لیسانس حسابداری و ۲۳سال سابقه کار در قطعه سازی خودرو. جدا شدم و یک پسر ۵ ساله دارم و حدود ۳۰۰میلیون دارم . حال من و فرزندم چطور و کدام کشور بهتر است از لحاظ تحصیل و مهاجرت اقدام کنیم؟ با تشکر
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت، دوست عزیز شرایط سنی شما برای تحصیل محدودیت هایی ایجاد میکند و البته شما باید سرمایه بیشتری برای مهاجرت در نظر داشته باشید اما برای شرایط شما موارد دیگری نیز باید بررسی شود که برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید از مشاوره رایگان تلفنی با مشاورین موسسه استفاده نمایید.
حامد
سلام خسته نباشید. من در حال حاضر در نیوزیلند دانشجو هستم و اینکه من سربازی نرفتم و با پاسپورت موقت اومدم نیوزیلند حالا اگر درسم تموم شه میتونم از طریق پاسپورت موقت یا روش دیگه ای به استرالیا از طریق کار یا تحصیل مهاجرت کنم.
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. دوست عزیز، موارد مربوط به سربازی را باید از نظام وظیفه پیگیر شوید اما به طور کلی بله شرایطی وجود دارد که بتوانید برای کار در نیوزلند یا استرالیا بمانید.
کوثر سواری
سلام من 23 سالمه ایلتس 5و نیم دارم ولی میتونم تا چند ماه اینده نمره ایلتسم رو ببرم بالا لیسانس it دارم و میخوام برای ارشد اقدام کنم خانوادم از لحاظ مالی میتونن حمایتم کنن از نظر شما برای کدوک کشور شانس بهتری دارم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز. شما گزینه های متعددی می توانید داشته باشید. کشورهای انگلستان، فنلاند، بلژیک، آلمان و ... می تواند گزینه های عالی برای رشته شما باشد.
مشاوره رایگان