اخذ اقامت پرتغال از طریق خرید ملک

3 نظر

اخذ اقامت پرتغال از طریق خرید ملک، شرایط لازم برای سرمایه گذاری در پرتغال و مزایا داشتن اقامت پرتغال از جمله مواردی است که در این مطلب به آنها می پردازیم. اخیرا ویزای طلایی پرتغال برای ایرانیان بسته شده شده است. و امکان اخذ اقامت دائم از طریق خرید ملک در پرتغال نیست.این امکان در حال حاضر در کشور های اسپانیا، یونان، قبرس و دومینیکا برقرار است.  موسسه ملک پور نزدیک به دو دهه است که در امور مهاجرتی فعالیت دارد. شما می توانید از طریق وب سایت درخواست مشاوره خود را ثبت کرده و یا از طریق تماس تلفنی با کارشناسان مجرب ما در ارتباط باشید تا بصورت رایگان شرایط اولیه شما را بررسی کنند.

ویدیو موسسه MIE در مورد خرید ملک در اروپا


مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

 

تماس با ما

 

اخذ اقامت پرتغال از طریق خرید ملک

شرایط عمومی اخذ اقامت پرتغال از طریق خرید ملک

کشور پرتغال واقع شده در جنوب غربی قاره اروپا و جز اتحادیه اروپا نیز می باشد. پایتخت این کشور زیبا شهر لیسبون می باشد. زبان رسمی این کشور پرتغالی است. جمعیت پرتغال در حدود 10 میلیون نفر است. واحد پولی این کشور یورو می باشد. امروزه کشور پرتغال یکی از کشورهای توسعه یافته محسوب می شود به همین منظور سرمایه گذاران زیادی تمایل به اخذ اقامت پرتغال از طریق خرید ملک را دارند. سیب زمینی، زیتون، لبنیات، گوجه فرنگی و انگور از تولیدات این کشور می باشد. از دیگر تولیدات پرتغال می توان به محصولاتی مانند پارچه، پلاستیک، نفت و کاغذ اشاره کرد. کشور پرتغال برای افزایش رشد اقتصادی خود شرایط ویژه ای را برای علاقمندان جهت دریافت اقامت پرتغال فراهم کرده است. بسیاری از افراد در طلب داشتن اقامت یکی از کشورهای پیشرفته اروپایی هستند. پس کشور پرتغال می تواند گزینه مناسبی برای سرمایه گذاران خارجی باشد.

ویدیو موسسه MIE در مورد ترکیه یا اروپا


اخذ اقامت پرتغال از طریق خرید ملک

در حال حاضر کشور پرتغال برنامه های اخذ اقامت پرتغال از طریق خرید ملک را لغو کرده است. در گذشته سرمایه گذاری در املاک و مستغلات به ارزش 280 هزار یورو تا 500 هزار یورو امکان پذیر بوده است. در این نوع اقامت افراد می توانستند به همراه خانواده خود برای اقامت کشور پرتغال اقدام کنند. به این نوع اقامت گلدن ویزای پرتغال و یا اقامت طلایی پرتغال گفته می شود. در ابتدا متقاضیان اقامت دو ساله کشور پرتغال را دریافت می کنند و سپس می تواند برای مدت 3 سال این اقامت ارزشمند را تمدید کنند و همانطور که می دانید در پایان سال پنجم می توانند اقامت دائم پرتغال را بدست آورند. در صورتی که متقاضیان در این 5 سال بتوانند زبان پرتغالی خود را تقویت کنند، می توانند در سال ششم برای دریافت پاسپورت پرتغال درخواست کنند. دلیل اصلی اینکه به این ویزا، ویزای طلایی می گویند این است که شرط حضور ندارد. متقاضیان تنها در دو سال اول می بایست به مدت 14 روز و در سه سال بعد تنها 21 روز را به طور کل در کشور پرتغال باشند و در نهایت اقامت دائم این کشور را برای خود و خانواده خود دریافت کنند.

  • توجه:

جهت برخورداری از مزیت های خرید ملک پرتغال با قیمت 280 هزار یورو فقط تا مدت محدودی فرصت دارید و پس از این تاریخ دولت پرتغال مبلغ خرید ملک در کشور پرتغال را به دلیل تغییر قوانین اعطای اقامت افزایش خواهد داد.

استاندارد های سرمایه گذاری برای اخذ اقامت پرتغال از طریق خرید ملک

قبل از هر اقدامی برای سرمایه گذاری در پرتغال بهتر است استانداردهای مربوط به سرمایه گذاری را در این کشور مورد بررسی قرار دهید.

یکی از مهم ترین استاندارد ها، نرخ مصادره اموال می باشد. نرخ مصادره اموال یعنی کشور میزبان ممکن است در زمان تحریم و یا تغییرات رژیم مقصد، دارایی سرمایه گذاران را توقیف و مصادره کند. این شاخص بین اعداد 1 تا 7 قابل تغییر است. و هر چه این عدد به یک نزدیک تر باشد نشان دهنده اطمینان از خطر مصادره اموال در پرتغال است. این مقاله توسط تیم مجرب موسسه ملک پور نوشته شده است و هر گونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع حرام است. در نمودار زیر نرخ مصادره اموال کشور پرتغال را بین سال های 2014 تا 2018 مورد بررسی قرار داده ایم. همان طور که مشاهدی میکنید این عدد دقیقاً روی یک قرار گرفته است.

ویدئو موسسه MIE در مورد اقامت طلایی پرتغال

یکی دیگر از استانداردهای سرمایه گذاری در کشور پرتغال، بررسی نرخ فساد این کشور می باشد. این نرخ به معنی کنترل و نظارت کشور می باشد. این عدد بین 2.5- تا 2.5+ می باشد. هر چق میزان این عدد مثبت تر باشد به معنی کنترل فساد قوی در کشور است. طبق نمودار زیر نرخ کنترل فساد در کشور پرتغال در سال 2018 حدود 0.85 گزارش شده است.

شاخص های سرمایه گذاری برای اخذ اقامت پرتغال از طریق خرید ملک

متقاضیانی که تمایل به اخذ اقامت پرتغال از طریق خرید ملک را دارند می بایست شاخص های سرمایه گذاری در امور ملکی را بررسی کنند. رشد قیمت ملک در کشور پرتغال یکی از مهم ترین شاخص های سرمایه گذاری می باشد. مطابق با نمودار زیر، ارزش ملک در پرتغال سال به سال رو به افزایش است. این عدد در سال 2019 به میزان 10.52 نیز گزارش شده است.

 

همچنین اطلاع داشتن در مورد میزان تورم کشور پرتغال برای سرمایه گذاران حائز اهمیت است. طبق آمارهای به دست آمده میزان تورم این کشور در حدود 0.5 درصد در سال 2021 می باشد.

واجدین شرایط برای اخذ اقامت پرتغال از طریق خرید ملک

یکی از شروط اصلی برای اخذ اقامت پرتغال از طریق خرید ملک، ارائه تمکن مالی خوب می باشد. گلدن ویزای پرتغال در سه طرح عنوان شده است. در ادامه هر یک از این طرح ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

  • 280 هزار یوروریی:

متقاضیان می توانند به منظور نوسازی املاک در مناطق کم جمعیت در پروژه هایی که مورد تایید SEF است مشارکت کنند. اما باید در نظر داشته باشید که این پروژه ها بسیار محدود هستند و به افراد کمی تعلق می گیرد.

  • 350 هزار یورویی:

در این طرح هم افراد می توانند در نوسازی املاک شرکت کنند. همچنین این طرح ها برای ایرانیان هم در حال حاضر امکان پذیر می باشد.

  • 500 هزار یورویی:

متقاضیان می توانند به مبلغ 500 هزار یورو در املاک و مستغلات نوساز سرمایه گذاری کنند. همچنین تنها نیاز است به مدت 7 روز را در سال در کشور پرتغال باشند.

خبر خوب این است که متقاضیان مهاجرت به پرتغال می توانند پس از 5 سال ملک خود را بفروشند. علاوه بر این شرکت هایی که در این امور با شما مشارکت دارند تضمین می کنند که ملک شما را بعد از 5 سال خریداری کنند. در نتیجه امکان بازگشت سرمایه در گلدن ویزای پرتغال وجود دارد. همچنین ممکن است در بعضی از شرایط شما نیز در این پروژه ها سود هم دریافت کنید.

کلیه مراحل قانونی برای اخذ اقامت پرتغال از طریق خرید ملک

مراحل کلی برای اخذ اقامت پرتغال از طریق خرید ملک در 4 مرحله می باشد.

  • مرحله اول

سرمایه گذاران پس از پیدا کردن ملک مورد نظر جهت سرمایه گذاری در کشور پرتغال، زمانی را برای امضا کردن توافقات تعیین می کنند.

  • مرحله دوم

در ابتدای امر به متقاضیان اقامت موقت داده می شود تا بتوانند برای امضا قرارداد در جلسه شرکت کنند. خلاصه ای از قرارداد به شرح زیر است:

  • قیمت به توافق رسیده
  • مشخص شدن خریدار و فروشنده
  • تاریخ انجام قرارداد
  • هر آنچه که در خرید آورده شده است نظیر مبلمان و غیره.
  • شرایط پرداخت
  • سایر ضوابط و شرایط
  • مرحله سوم

در این مرحله خریدار و فروشنده هر دو به دفتر اسناد رسمی میروند تا تمامی مدارک آنها اعم از پرداخت مالیات و غیره بررسی شود. بعد از اینکه مدارک آنها تایید شد و مبلغ خریداری شده انتقال داده شد، در آخرین مرحله ثبت مالکیت صورت می گیرد.

  • مرحله چهارم

در آخر ملک به نام خریدار شده است و او می تواند به کشور خود برگردد و تا زمانی که کارت اقامت اصلی او و خانواده اش صادر شود در کشور خود می ماند و در نهایت با کارت اقامت بلند مدت خود می تواند مهاجرت به پرتغال داشته باشد.

هزینه های لازم برای اخذ اقامت پرتغال از طریق خرید ملک

تمامی برنامه های خرید ملک در پرتغال به شرح زیر می باشد:

  • خرید ملک در پرتغال به ارزش 500 هزار یورو
  • خرید ملک در پرتغال به ارزش 350 هزار یورو به منظور نوسازی
  • خرید ملک در پرتغال به ارزش 280 هزار یورو به منظور نوسازی در مناطق کم جمعیت

یکی از نکات خوب در اخذ اقامت پرتغال از طریق خرید ملک به منظور نوسازی این می باشد که متقاضیان مبلغ کمتری هزینه می کنند و همچنین در نوسازی و افزایش سرمایه خود اقدام کرده اند. همچنین با این میزان می توانند اقامت با ارزش کشور پرتغال را دریافت کنند.

متقاضیان در پروژه های نوساز، می توانند ملک خود را اجاره دهند و علاوه بر دریافت اقامت پرتغال، سود یورویی هم دریافت کنند.

یکی دیگر از برنامه های خوب در پرتغال، سرمایه گذاری در هتل ها نیز می باشد. این برنامه دارای امنیت بسیار بالایی می باشد و افراد بعد از گذشت 5 سال می توانند تمام سرمایه خود را برگردانند، اقامت دائم پرتغال را اخذ نمایند و در بعضی از مواقع می توانند مجدد سود یورویی نیز دریافت کنند.

فواید اخذ اقامت پرتغال از طریق خرید ملک

سایر ویژگی های اخذ اقامت از طریق خرید ملک در ادامه برای شما عزیزان آورده شده است:

  • هزینه های کم خرید ملک در پرتغال
  • اجازه کار و زندگی در کشور پرتغال
  • امکان سفر به کل حوضه شنگن بدون دریافت ویزا
  • در کمتر از 6 ماه سرمایه گذاران می توانند اقامت پرتغال را دریافت کنند.
  • اخذ پاسپورت تابعیت کشور پرتغال
  • اخذ اقامت برای خانواده و حتی والدین (در صورت وابستگی)
  • امکان بازگشت سرمایه
  • بدون شرط حضور در کشور پرتغال

وکیل امور ملک برای اخذ اقامت پرتغال از طریق خرید ملک

برای اخذ اقامت پرتغال از طریق خرید ملک، نیاز به همکاری با وکیل های خبره در کشور پرتغال می باشد. افرادی که تمامی اطلاعات نظیر آثار حقوقی، قوانین خرید املاک و غیره را به صورت روشن و شفاف برای متقاضیان عنوان کنند و در تمام این مراحل متقاضیان را حمایت و یاری برسانند. در نتیجه همکاری با یک وکیل ماهر می تواند مطمئن ترین کار در این امر باشد. همچنین برای اینکه بتوانید سود خود را از سرمایه گذاری کسب کنید و از بازگشت سرمایه تان اطمینان داشته باشید می بایست بدانید در چه املاکی این کار را انجام دهید که این مباحث در تخصص وکیل ماهر می باشد. در حال حاضر شرکت هایی وجود دارند که سابقه درخشانی در این امور داشته اند و برای این منظور می تواند از راهنمایی و کمک آنها استفاده کرد.

خدمات موسسه ملک پور برای اخذ اقامت پرتغال از طریق خرید ملک

موسسه ملک پور با داشتن دو دهه سابقه فوق العاده در امور مهاجرتی و همچنین همکاری با بهترین کارشناسان دنیا می تواند شما را برای اخذ اقامت پرتغال از طریق خرید ملک یاری رساند. شما عزیزان می توانید برای داشتن یک سرمایه گذاری مطمئن با مشاورین ما در ارتباط باشید تا بتوانید متناسب با شرایط خود بهترین راه راه برای مهاجرت خود را انتخاب نمائید.

شما می توانید با مراجعه به لینک ذیل، اطلاعات خود را در خصوص سابقه موسسه ملک پور و میزان موفقیت این موسسه را در پرونده های مهاجرتی اخذ شده بررسی نمایید.

خرید ملک پرتغال

گالری ویزاها

توصیه های حقوقی درمورد اخذ اقامت پرتغال از طریق خرید ملک

همان طور که می دانید گلدن ویزای پرتغال و اخذ اقامت پرتغال از طریق خرید ملک یکی از پرتقاضا ترین روش های مهاجرتی است. اما فراموش نکنید برای اینکه سرمایه گذاری مطئمنی داشته باشید بهتر است تمامی جوانب را بررسی کرده و در نهایت نتیجه درست را بگیرید. پیشنهاد می شود قبل از هر اقدامی ارزیابی های لازم در مورد خرید ملک در کشور پرتغال را انجام دهید تا دچار مشکل نشوید.

یکی از سوالاتی که دائماً متقاضیان می پرسند این است که نحوه انتقال پول به کشور پرتغال چگونه است؟ لازم به ذکر است بدانید که شما عزیزان می توانید با باز کردن حساب بانکی به نام خودتان در کشور پرتغال، سرمایه خود را به حساب خودتان انتقال دهید. به هیچ عنوان نیازی نیست که سرمایه خود را به شخص دیگری دهید.  

برای اگاهی بیشتر پیرامون مهاجرت از طریق خرید ملک پرتغال از ویدیو راهنمای گام به گام اخذ اقامت که تدریس استاد ملک پور می باشد استفاده نمایید، در این ویدئو، شیوه های سرمایه گذاری با جزئیات بیشتری توضیح داده شده و شما به تمامی روش ها آگاهی پیدا کرده و روش مطلوب خود را انتخاب می نمایید.


سوالات متداول

✔️ آیا برای اخذ اقامت پرتغال از طریق خرید ملک می توانیم خانواده خود را همراه داشته باشیم؟

از طریق این برنامه شما می توانید همسر، فرزندان زیر 18 سال خود و همچنین پدر و مادر خود و همسرتان را همراه داشته باشید.

✔️ کمترین میزان سرمایه گذاری در گلدن ویزا پرتغال چقدر است؟

کمترین میزان سرمایه برای این ویزای طلایی به ارزش 280 هزار یورو می باشد.

✔️ آیا خرید ملک و یا هتل در پرتغال منجر به پاسپورت هم می شود؟

خیر. در گذشته این امکان بود . ولی در حال حاضر ویزای طلایی پرتغال بسته شده است.

✔️ برای اینکه بتوانیم بعد از 5 سال اقامت خود را بگیریم حتماً باید در پرتغال زندگی کنیم؟

خیر. این برنامه ویزای طلایی می باشد به این جهت که شرط حضور ندارد . شما کافی است فقط در دو سال اول 14 روز و در 3 سال بعد 21 روز را در کشور پرتغال باشید.

سخن پایانی

اخذ اقامت پرتغال از طریق خرید ملک، استانداردهای سرمایه گذاری و شرایط دریافت این اقامت ارزشمند به صورت کامل و جامع در این مقاله برررسی شد. در برنامه گلدن ویزا پرتغال 3 طرح در نظر گرفته شده است. متقاضیان با حداقل 280 هزار یورو و حداکثر 500 هزار یورو می توانند در پروژه های نوسازی و یا نوساز در پرتغال مشارکت کنند و در ابتدا اقامت دو ساله برای خود، همسر و فرزندان زیر 18 سال خود دریافت کنند. همچنین این برنامه فوق العاده امکان همراه داشتن والدین خود و والدین همسر را در صورت وابستگی دارد. همانطور که گفتیم برای این برنامه ارائه مدرک زبان الزامی نمی باشد. نکته قابل توجه این است که شما به هیچ عنوان پول و سرمایه خود را به کسی قرار نیست بدهید. شما می توانید به نام خودتان در پرتغال حساب باز کنید و مستقیم برای حساب خودتان مبالغ را انتقال دهید. علاوه بر این بعد از 5 سال می توانید امکان بازگشت سرمایه را خواهید داشت. موسسه ملک پور با همکاری کارشناسان خبره در پرتغال می تواند شما عزیزان را در این راه یاری رساند. آیا می دانید بررسی شرایط اولیه در موسسه ما به صورت رایگان انجام می شود؟ پس فرصت را از دست ندهید و از طریق وب سایت های ما درخواست خود را ثبت کرده و یا با شماره تلفن های موسسه تماس بگیرید. مشاورین ما در کوتاهترین زمان پاسخگوی شما هستند.

امتیاز 5 از 5 ( 1 رای ثبت شده)

مطالب مرتبط و مفید


ثبت پرسش
علی اردکان
سلام ممنون از مقاله خوبتان در مورد افتتاح حساب بانکی در پرتغال لطفا بیشتر توضیح بدین ! یعنی قبل از دریافت اقامت هم میتونیم حساب بانکی به نام خودمون باز کنیم ؟؟چگونه؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. بله دوست گرامی شما می توانید قبل از حضور در پرتغال و به کمک وکیل پرتغالی موسسه حساب بانکی به نام خود داشته باشید.
علی
سلام وقت بخیر ممنون بابت سایت مفیدتون در مورد افتتاح حساب در پرتغال برای ایرانیان، با توجه به تحریمها آیا از نظر حقوقی امکان افتتاح حساب بدون قصد مهاجرت هم وجود دارد؟ و آیا اگر امکانش هست این حسابها محدودیت واریز و برداشت دارند؟ و آیا مالیات به حساب تعلق میگیرد؟ (در صورتیکه مبالغ واریزی خارج از پرتغال کسب شده باشد)
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز متاسفانه برای باز کردن حساب برای ایرانی ها محدودیت وجود دارد.
محمد مهدی
سلام و عرض ادب سوال بنده اینه میشه با خرید یه اپارتمان کوچک برای خودم وخواهرو برادرمم اقامت گرفت و بیان تحصیل کنن . ایا مالیات یه اپارتما کوچک چقدر هست یعنی چقدر مالیات باید پرداخت کنیم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. با توجه به بسته شدن شرایط گلدن ویزای پرتغال از طریق خرید ملک این روش منجر به اقامت نخواهد شد و شما میتوانید برای کشورهای اسپانیا و یا یونان اقدام داشته باشید.
مشاوره رایگان